اردن: با نگرانی سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم پیام اژه ای در پی وقوع سانحه بالگرد رئیس‌جمهور کویت: در این شرایط دشوار در کنار ایران هستیم ارمنستان: آماده ارائه تمام کمک‌های لازم به ایران هستیم حماس: با نگرانی فراوان اخبار فرود سخت بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم قطر: برای رئیس جمهور ایران و هیات همراه وی آرزوی صحت و سلامتی داریم محل دقیق سانحه بالگرد رئیس جمهور شناسایی شد یمن: در این شرایط سخت، در کنار ملت و دولت ایران هستیم ابراز نگرانی رئیس جمهور عراق در پی حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور درخواست بالگرد دید در شب ایران از ترکیه آخرین اطلاعیه ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر پیرامون سانحه بالگرد رئیس جمهور واکنش چهره‌های سیاسی ایران به حادثه هلی‌کوپتر رئیس جمهور درس مردم ایران به جریان‌های ایران‌ستیز واکنش مقامات سیاسی ایران و جهان به حادثه برای بالگرد رئیس جمهور ایران دبیر کل جمعیت هلال احمر: امیدواریم تا دقایقی دیگر، خبر خوبی دریافت کنیم + ویدئو واکنش عربستان به سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور| ریاض: در شرایط دشوار کنونی در کنار کشور برادر، ایران ایستاده‌ایم واکنش ترکیه به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران | اردوغان: بسیار متاسفیم منصوری: دو نفر از بالگرد رئیس جمهور با ما ارتباط گرفتند+ فیلم نخست‌وزیر هند: برای سلامتی رئیس‌جمهور ایران دعا می‌کنیم
سرخط خبرها

پارلمان آفریقای جنوبی به بستن سفارت رژیم صهیونیستی رای مثبت داد

  • کد خبر: ۱۹۵۹۳۱
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
پارلمان آفریقای جنوبی به بستن سفارت رژیم صهیونیستی رای مثبت داد
پارلمان آفریقای جنوبی به بستن سفارت رژیم صهیونیستی و قطع روابط با این رژیم رای مثبت داد.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از الجزیره، پارلمان آفریقای جنوبی به بستن سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور و اخراج سفیر و همچنین تعلیق روابط دیپلماتیک تا زمان رسیدن به آتش‌بس در غزه رای مثبت داد.

پیش از این رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه الی بلوتسرکوفسکی، سفیرش در آفریقای جنوبی را پیش از رای‌گیری در پارلمان این کشور آفریقایی به منظور تصمیم‌گیری درباره سرنوشت سفارت این رژیم فراخوانده بود.

هفته گذشته، حزب حاکم آفریقای جنوبی گفت که از پیشنهادی برای قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارت این رژیم در پرتوریا حمایت خواهد کرد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد و دلیل خروج بلوتسرکوفسکی، سفیر این رژیم از پرتوریا را «نظرات اخیر آفریقای جنوبی» عنوان کرد.

این اقدام تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که سخنگوی دولت به خبرنگاران گفت که پرتوریا از دادگاه کیفری بین المللی (ICC) خواسته است تا حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیست را تا اواسط دسامبر صادر کند.

سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، بار دیگر تاکید کرد که حمله رژیم صهیونیستی به غزه یک نسل کشی است و تحقیقات جنایات جنگی را ضروری می‌کند. وی اعلام کرد که پرتوریا به همراه چند کشور دیگر، دولت اسرائیل را برای تحقیقات رسمی به دیوان بین المللی کیفری ارجاع داده است. این کشور آفریقایی سفیر و کارکنان دیپلماتیک خود را از تل آویو فراخوانده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->